Područja rada |
|||
|
![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
Ako su za vas interesantna strujna kola, ako se ne bojite visokog napona, ako želite da upoznate mnoge tajne niske struje i moći čipova,senzora i kontrolera, ako vas zanimaju računarska tehnika i moderne tehnologije, onda izvolite na neko od zanimanja eletkrotehničke struke. |
Ukoliko imate u planu da u budućnosti konstruišete mašine ili da konstruišete nove alate i pribor, da održavate i unapređujete rad mašina, ako želite da se bavite dizajnom, da budete svoj na svome osnivanjem sopstvenog biroa, radionice ili servisa, odličan izbor biće mašinstvo. |
Ako volite brzinu, ako ste avanturistički duh i tragate za mogućnošću da proputujete svet, upoznajete nove ljude i predele, ako vam nesmeta miris benzina i volite da brojite kilometre ispred i iza sebe, ako želite da se bavite organizacijom prevoza, povećanjem bezbednosti u saobraćaju ili da budete instruktori za obuku vožnje u autoškolama, dobrodošli na saobraćajni smer. |
Ako vam prija glatka svila, ako lepo kombinujete boje, ako imate izrađen ukus i osećaj za lepo,ako maštovito kombinujete svoju odeću, ako umete da opažate detalje, ako imate idejeonda je ovo podrucje rada vas pravi izbor.
|
ELEKTROTEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA
ELEKTROMEHANIČAR ZA MAŠINE I OPREMU
|
TEHNIČAR ZA KOMPIJUTERSKO UPRAVLJANJE
|
|
|
Elektrotehničar automatike
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- četvorogodišnje školovanje -
Mehatronika nije nova tehnička grana, već novonastali pristup koji naglašava neophodnost ujedinjavanja i snažnog međudelovanja različitih područja tehnike. Mehatronika predstavlјa kombinaciju mašinstva, elektronike, softverskog inženjerstva i upravlјanja. U toku školovanja učenici stiču potrebna znanja i veštine iz elektronike, teorije sistema automatskog upravlјanja, merenja, mehanike, hidraulike, pneumatike, računarstva i robotike, a sve to radi funkcionalnog povezivanje elektro, mašinskih i informatičkih tehnologija.
Veći deo nastave se odvija u posebnim laboratorijama koje su opremlјene svim potrebnim uređajima za lako i uspešno savladavanje gradiva (jedan učenik-jedan računar, ispitni stolovi za elektrotehniku, hidrauliku, pneumatiku, robotska stanica, itd.).
Nakon završetka školovanja učenici će biti osposoblјeni: za rad i održavanje kompleksne opreme i sistema koji se sastoje od elektrotehničkih (elektronskih), mašinskih, optičkih, automatizovanih i računarskih sklopova, za nadziranje složenih procesa u pogonima i projektovanje automatskih sistema, mašina i alata. Tehničar mehatronike uslužno (servisno) održava i popravlјa složenu opremu i sisteme (automatizovane, ili kompjuterski vođene) u proizvodnoj tehnici, medicinskoj tehnici, tehničkim procesima, mernoj opremi i sl.
Šta posle:
Posao u industriji, u velikim ili malim preduzećima, servisima, trgovinama, razvijanje sopstvenog biznisa....
Ili:
Studije na mnogobrojnim tehničkim fakultetima i visokim školama, naročito u području mašinstva, elektrotehnike, elektronike, informatike - ili u bilo kojim drugim područjima.
Većina tehničkih fakulteta u Srbiji u okviru svojih programa školuje inženjere mehatronike.
NASTAVNI PLAN T – teorijaV – vežbe |
NEDELjNI FOND ČASOVA |
||||||||
I |
II |
III |
IV |
||||||
T |
V |
T |
V |
T |
V |
T |
V |
||
A: Opšteobrazovnn predmeti |
|||||||||
1. |
Srpski jezik i književnost |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
2. |
Strani jezik |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
3. |
Fizičko vaspitanje |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
4. |
Matematika |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
5. |
Računarstvo i informatika |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
6. |
Istorija |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Likovna kultura |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Geografija |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
9. |
Hemija |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Biologija |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
11. |
Sociologija sa pravima građana |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
12. |
Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
B: Stručni predmeti |
|||||||||
1. |
Tehničko crtanje |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
2. |
Fizika |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Mehanika |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Osnove elektrotehnike |
3 |
1 |
2 |
1 |
|
|
|
|
5. |
Tehnička mehanika sa mehanizmima |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
6. |
Mašinski elementi |
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
7. |
Elektronika |
|
|
2 |
1 |
|
|
|
|
8. |
Programiranje |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
9. |
Elektromašinska priprema |
|
3 |
blok 60 |
|
|
|
|
|
10. |
Hidrauličke i pneumatske komponente |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
11. |
Hidraulički i pneumatski sistemi kao objekti upravlјanja |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
12. |
Digitalna elektronika i mikrokontroleri |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
13. |
Sistemi upravlјanja u mehatronici |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
14. |
Električni pogon i oprema u mehatronici |
|
|
|
|
3 |
2 |
|
|
15. |
Modeliranje sa analizom elemenata i mehanizama |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
16. |
Programabilni logički kontroleri |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
17. |
Mehatronski sistemi |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
18. |
Testiranje i dijagnostika mehatronskih sistema |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
19. |
Održavanje i montaža mehatronskih sistema |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
20. |
Preduzetništvo |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
* Izborni predmeti (učenik bira jedan predmet po razredu):
1. |
Električne instalacije |
|
|
2 |
2 |
2. |
Objektno programiranje |
|
|
2 |
2 |
3. |
Robotika |
|
|
2 |
2 |
4. |
Izabrana poglavlјa matematike |
|
|
2 |
2 |
5. |
Istorija (odabrane teme) |
|
|
2 |
2 |
6. |
Logika sa etikom |
|
|
2 |
2 |
7. |
Muzička kultura |
|
|
2 |
2 |
8. |
Fizika |
|
|
2 |
2 |
| ELEKTROTEHNIČAR RAČUNARA | | TEHNIČAR MEHATRONIKE | | ELEKTROITEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA |
| ELEKTROMONTER MREŽA I POSTROJENJA | | ELEKTROMEHANIČAR ZA TERMIČKE I RASHLADNE UREĐAJE |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||
Elektrotehničar računara- četvorogodišnje školovanje -
|
Područje rada: Elektrotehnika
Obrazovni profil: Elektrotehničar računara
NASTAVNI PLAN |
NEDELJNI FOND čASOVA |
|
|||||||||
I |
II |
III |
IV |
|
|||||||
T | V | T | V | T | V | T | V |
Online kurs |
Link za |
||
A: Opšte obrazovni predmeti |
|
||||||||||
1. |
Srpski jezik i književnost |
|
|
|
|
|
|||||
2. |
Strani jezik |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Engleski |
|
|
|
|
|
|||||
|
Francuski |
|
|
|
|
|
|||||
|
Ruski |
|
|
|
|
|
|||||
3. |
Istorija |
|
|
|
|
|
|
|
|||
4. |
Geografija |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Muzička umetnost |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6. |
Likovna kultura |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
7. |
Sociologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
8. |
Ustav i prava gračana |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
9. |
Filozofija |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
10. |
Fizičko vaspitanje |
|
|
|
|
|
|||||
11. |
Matematika |
|
|
|
|
|
|||||
12. |
Računarstvo i informatika |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
13. |
Fizika |
|
|
|
|
|
|
|
|||
14. |
Hemija |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
15. |
Biologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
B: Stručni predmeti |
|
||||||||||
1. |
Osnove elektrotehnike |
|
|
|
|
|
|
|
|||
2. |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3. |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
||
4. |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|||
5. |
|
|
1 |
1 |
|
|
|
|
|
||
6. |
|
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|||
7. |
|
|
3 |
1 |
|
|
|
|
|
||
8. |
|
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|
||
9. |
|
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|||
10. |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
||
11. |
|
|
1 |
2 |
2 |
||||||
12. |
|
|
|
|
1 |
2 |
download IIIr |
||||
13. |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
||
14. |
|
|
|
|
|
|
2 |
1 |
|||
15. |
|
|
|
|
|
|
3 |
1 |
|
||
16. |
Praktična nastava |
|
|
|
|
|
|
|
|||
V: Izborni predmeti |
|
||||||||||
1. |
Građansko vaspitanje / Verska nastava |
|
Preko linkova iz tabele možete pogledati plan i program predmeta, ući na online kurs i preuzeti dokumenta sa predavanja i vežbi.
| ELEKTROTEHNIČAR RAČUNARA | | TEHNIČAR MEHATRONIKE | | ELEKTROITEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA |
| ELEKTROMONTER MREŽA I POSTROJENJA | | ELEKTROMEHANIČAR ZA TERMIČKE I RASHLADNE UREĐAJE |
ELEKTROMONTER MREŽA I POSTROJENJA
- trogodišnje školovanje -
Neki od ciljeva i radnih zadataka:
Sticanje teorijskih i praktičnih znanja o električnim instalacijama, njihovom uvođenju i održavanju.
Elektroinstalater se bavi se održavanjem i postavljanjem instalacija električne mreže za rasvetu, grejanje, klimatizaciju, video nadzor, peći, radne mašine i td. Obavlja demontažne i montažne poslove radi održavanja i adaptacije elektroinstalacija ( zamena osigurača, svetlosnih tela, utikača, prekidača, kontaktora, vezivanje vodova i priključivanje kablova
i td. ).
Elektroinstalater je obrazovni profil u kome se učenici osposobljavaju za uvođenje i održavanje instalacija.
Šta posle:
- posao u malim ili velikim preduzećima, servisima, ustanovama, institucijama,
- osnivanje sopstvenog servisa ili firme,
- posao u trgovini elektro opremom,
- posao u firmama koje se bave kablovskim ili sličnim sistemima,
- jednogodišnja specijalizacija,
nastavak školovanja...
U sklopu reforme srednjeg stručnog obrazovanja kao pilot program počev od školske 2007/08. godine uvodi se novi obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE.
U toku četvorogodišnjeg školovanja učenici stiču potrebna znanja i veštine za funkcionalno povezivanje elektro, mašinskih i informatičkih tehnologija.
Učenici usvajaju znanja iz elektronike, teorije sistema automatskog upravljanja, merenja, mehanike, hidraulike, pneumatike, računarstva i robotike.
Nakon završetka školovanja učenici će biti osposobljeni: za rad i održavanje kompleksne opreme i sistema koji se sastoje od elektrotehničkih (elektronskih), mašinskih, optičkih, automatizovanih i računarskih sklopova, za nadziranje složenih procesa u pogonima i projektovanje automatskih sistema, mašina i alata.
Tehničar mehatronike uslužno (servisno) održava i popravlja složenu opremu i sisteme (automatizovane, ili kompjuterski vođene) u proizvodnoj tehnici, medicinskoj tehnici, tehničkim procesima, mernoj opremi i sl.
Veći deo nastave se odvija u posebnim laboratorijama koje su opremljene svim potrebnim uređajima za lako i uspešno savladavanje gradiva (jedan učenik-jedan računar, ispitni stolovi za elektrotehniku, hidrauliku, pneumatiku, robotska stanica, i td.)
Svoje školovanje učenici koji završe ovaj obrazovni profil mogu nastaviti na mnogobrojnim tehničkim fakultetima i visokim školama, naročito u području mašinstva, elektrotehnike, elektronike i informatike. Većina tehničkih fakulteta u Srbiji je otpočela sa školovanjem inženjera mehatronike.
Tehničar mehatronike je novi obrazovni profil koji omogućava praćenje savremenih tokova nauke i tehnologije i neophodan je u savremenim proizvodnim pogonima.
Područje rada: Elektrotehnika
Obrazovni profil: Elektromonter mreža i postrojenja
NASTAVNI PLAN T – teorija V – vežbe |
NEDELJNI FOND ČASOVA |
||||||
I |
II |
III |
|||||
T |
V |
T |
V |
T |
V |
||
A: Opšte obrazovni predmeti |
|||||||
1. |
Srpski jezik i književnost |
3 |
|
2 |
|
2 |
|
2. |
Strani jezik |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
3. |
Ustav i prava građana |
|
|
|
|
1 |
|
4. |
Istorija |
3 |
|
|
|
|
|
5. |
Geografija |
2 |
|
|
|
|
|
6. |
Muzička umetnost |
1 |
|
|
|
|
|
7. |
Likovna kultura |
1 |
|
|
|
|
|
8. |
Fizičko vaspitanje |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
9. |
Matematika |
3 |
|
2 |
|
2 |
|
10. |
2 |
|
|
|
|
|
|
11. |
Hemija |
2 |
|
|
|
|
|
12. |
Računarstvo i informatika |
|
2 |
|
|
|
|
13. |
Ekologija i zaštita životne sredine |
1 |
|
|
|
|
|
B: Stručni predmeti |
|||||||
1. |
Osnove elektrotehnike |
|
|
|
|
||
2. |
|
1 |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
2 |
1 |
|
|
|
4. |
|
|
2 |
1 |
|
|
|
5. |
|
|
|
|
2 |
|
|
6. |
|
|
4 |
|
|
|
|
7. |
|
|
2 |
|
2 |
|
|
8. |
|
|
|
|
3 |
|
|
9. | Električne mašine | 2 | |||||
10 |
|
4 |
|
12 |
|
12 |
|
V: Izborni predmeti |
|||||||
1. |
Građansko vaspitanje/Verska nastava |
1 |
1 |
1 |
| ELEKTROTEHNIČAR RAČUNARA | | TEHNIČAR MEHATRONIKE | | ELEKTROITEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA |
| ELEKTROMONTER MREŽA I POSTROJENJA | | ELEKTROMEHANIČAR ZA TERMIČKE I RASHLADNE UREĐAJE |
ELEKTROINSTALATER
- trogodišnje školovanje -
Neki od ciljeva i radnih zadataka:
Sticanje teorijskih i praktičnih znanja o električnim instalacijama, njihovom uvođenju i održavanju.
Elektroinstalater se bavi se održavanjem i postavljanjem instalacija električne mreže za rasvetu, grejanje, klimatizaciju, video nadzor, peći, radne mašine i td. Obavlja demontažne i montažne poslove radi održavanja i adaptacije elektroinstalacija ( zamena osigurača, svetlosnih tela, utikača, prekidača, kontaktora, vezivanje vodova i priključivanje kablova
i td. ).
Elektroinstalater je obrazovni profil u kome se učenici osposobljavaju za uvođenje i održavanje instalacija.
Šta posle:
- posao u malim ili velikim preduzećima, servisima, ustanovama, institucijama,
- osnivanje sopstvenog servisa ili firme,
- posao u trgovini elektro opremom,
- posao u firmama koje se bave kablovskim ili sličnim sistemima,
- jednogodišnja specijalizacija,
nastavak školovanja...
| TEHNIČAR MEHATRONIKE | | ELEKTROTEHNIČAR RAČUNARA |
| AUTOELEKTRIČAR | | ELEKTROINSTALATER | | ELEKTROMEHANIČAR ZA TERMIČKE I RASHLADNE UREĐAJE |
U sklopu reforme srednjeg stručnog obrazovanja kao pilot program počev od školske 2007/08. godine uvodi se novi obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE.
U toku četvorogodišnjeg školovanja učenici stiču potrebna znanja i veštine za funkcionalno povezivanje elektro, mašinskih i informatičkih tehnologija.
Učenici usvajaju znanja iz elektronike, teorije sistema automatskog upravljanja, merenja, mehanike, hidraulike, pneumatike, računarstva i robotike.
Nakon završetka školovanja učenici će biti osposobljeni: za rad i održavanje kompleksne opreme i sistema koji se sastoje od elektrotehničkih (elektronskih), mašinskih, optičkih, automatizovanih i računarskih sklopova, za nadziranje složenih procesa u pogonima i projektovanje automatskih sistema, mašina i alata.
Tehničar mehatronike uslužno (servisno) održava i popravlja složenu opremu i sisteme (automatizovane, ili kompjuterski vođene) u proizvodnoj tehnici, medicinskoj tehnici, tehničkim procesima, mernoj opremi i sl.
Veći deo nastave se odvija u posebnim laboratorijama koje su opremljene svim potrebnim uređajima za lako i uspešno savladavanje gradiva (jedan učenik-jedan računar, ispitni stolovi za elektrotehniku, hidrauliku, pneumatiku, robotska stanica, i td.)
Svoje školovanje učenici koji završe ovaj obrazovni profil mogu nastaviti na mnogobrojnim tehničkim fakultetima i visokim školama, naročito u području mašinstva, elektrotehnike, elektronike i informatike. Većina tehničkih fakulteta u Srbiji je otpočela sa školovanjem inženjera mehatronike.
Tehničar mehatronike je novi obrazovni profil koji omogućava praćenje savremenih tokova nauke i tehnologije i neophodan je u savremenim proizvodnim pogonima.
- četvorogodišnje školovanje -
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cilј stručnog obrazovanja je osposoblјavanje učenika za učešće u izradi softverskih aplikacija, kreiranje i razvijanje baza podataka, statičkih i dinamičkih veb prezentacija i održavanje i proveru sigurnosti informacionih sistema.
Po završetku obrazovanja za ovaj profil, učenik će steći potrebna znanja i veštine da: samostalno sklapa računar, testira hardver i otklanja kvarove, instalira i konfiguriše operativni sistem, dodatni softver i hardverske uređaje, konfiguriše, povezuje i proverava funkcionalnost LAN mreže, koristi Internet servise, izrađuje veb stranice i veb aplikacije i objavlјuje ih na veb serveru, izrađuje aplikacije, projektuje jednostavne baze podataka i povezuje aplikacije sa bazom podataka, instalira, testira i održava aplikacije za elektronsko poslovanje i obavlјa poslovne procese i operacije u njima, vrši zaštitu od napada na informacioni sistem.
Šta posle:
- sopstveni biznis: servis za održavanje računara i računarske opreme, multimedijalnih uređaja, trgovina računarima i računarskom opremom, proizvodnja programa i internet sajtova...
- posao na održavanju računarskih sistema,kreiranju softvera, održavanje mrežnih i drugih sistema, operaterski i slični poslovi u malim i velikim firmama, ustanovama....
Ili:
Fakulteti: 1. Informatički 2. Elektronski, Mehatronika 3. Elektrotehnički 4. Mašinski, Mehatronika 5. Saobraćajni 6. Padagoški 7. Policijska ili vojna akademija 8.Matematički 9. ............................ |
Visoke trogodišnje škole: 1. Informatičke 2. Elektrotehničke 3. Mašinske 4. Saobraćajne 5. Tehničke 6. Tehničko - pedagoške 7. Škole za mehatroniku 8. Poslovne 9. ............................. |
Obrazovni profil: Elektrotehničar infomacionih tehnologija - ogled (upisani do 2017/2018)
NASTAVNI PLAN T – teorijaV – vežbe |
NEDELjNI FOND ČASOVA |
||||||||
I |
II |
III |
IV |
||||||
T |
V |
T |
V |
T |
V |
T |
V |
||
A: Obavezni opšteobrazovni predmeti |
|||||||||
1. |
Srpski jezik i književnost |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||
2. |
Engleskijezik |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
3. |
Fizičko vaspitanje |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
4. |
Matematika |
4 |
4 |
3 |
3 |
||||
5. |
2 |
||||||||
6. |
2 |
||||||||
7. |
1 |
||||||||
8. |
2 |
||||||||
9. |
1 |
||||||||
10. |
2 |
||||||||
11. |
1 |
||||||||
12. |
1 |
||||||||
B: Obavezni stručni predmeti |
|||||||||
1. |
Osnove elektrotehnike |
2 |
|||||||
2. |
2 |
||||||||
3. |
Programiranje |
2 |
2 |
||||||
4. |
2 |
||||||||
5. |
3 |
1 |
|||||||
6. |
2 |
||||||||
7. |
2 |
||||||||
8. |
Veb programiranje |
||||||||
9. |
2 |
||||||||
10. |
2 |
1 |
|||||||
11. |
3 |
2 |
|||||||
12. |
2 |
1 |
|||||||
13. |
2 |
1 |
|||||||
14. |
2 |
1 |
|||||||
15. |
2 |
||||||||
16. |
2 |
||||||||
17. |
Praktična nastava |
||||||||
V: Izborni predmeti |
|||||||||
1. |
Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||
2. |
Izborni predmeti prema programu ogleda * |
2 |
2 |
2 |
2 |
* Izborni predmeti prema programu ogleda:
1. 2. 3. |
Poslovne komunikacije/ Primenjena elektronika / Softverski multimedijalni alati |
2 |
|||
4.5. 6. |
2 |
||||
7. 8... |
Matematika/Sociologija/Filozofija/Biologija/Istorija/Fizika/Geografija/Lik.iMuz.kultura |
2 |
2 |
Obrazovni profil: Elektrotehničar infomacionih tehnologija (upisani od školske 2018/2019)
NASTAVNI PLAN T – teorijaV – vežbe |
NEDELjNI FOND ČASOVA |
||||||||
I |
II |
III |
IV |
||||||
T |
V |
T |
V |
T |
V |
T |
V |
||
A: Obavezni opšteobrazovni predmeti |
|||||||||
1. |
Srpski jezik i književnost |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||
2. |
Engleskijezik |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
3. |
Fizičko vaspitanje |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||
4. |
Matematika |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||
5. |
Računarstvo i informatika |
2 |
|||||||
6. |
Istorija |
2 |
|||||||
7. |
Likovna kultura |
1 | |||||||
8. |
Fizika |
2 |
2 | ||||||
9. |
Geografija |
2 |
|||||||
10. |
Hemija |
2 |
|||||||
11. |
Sociologija sa pravima građana |
2 |
|||||||
12. |
Biologija |
2 |
|||||||
B: Obavezni stručni predmeti |
|||||||||
1. |
Fizika |
2 |
2 |
||||||
2. |
Osnove elektrotehnike |
3 |
1 |
3 |
1 | ||||
3. |
Računarska grafika i multimedija |
2 |
|||||||
4. |
Programiranje |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
|||
5. |
Elektronika |
3 |
1 |
||||||
6. |
Veb dizajn |
2 |
|||||||
7. |
Baze podataka |
2 | 1 |
|
3 |
||||
8. |
Računarski sistemi |
2 |
2 |
||||||
9. |
Računarske mreže i internet servisi |
2 |
2 |
||||||
10. |
Veb programiranje |
3 |
3 |
||||||
11. |
Elektronsko poslovanje |
2 |
1 |
||||||
12. |
Zaštita informacionih sistema |
2 |
1 |
||||||
12. |
Programiranje mobilnih uređaja |
3 |
|||||||
15. |
Tehnička dokumentacija |
2 |
|||||||
16. |
Preduzetništvo |
2 |
|||||||
17. |
Praktična nastava |
2 |
|||||||
V: Izborni predmeti |
|||||||||
1. |
Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||
2. |
Izborni predmeti prema programu ogleda * |
2 |
2 |
2 |
2 |
* Izborni predmeti prema programu ogleda:
1. 2. 3. |
Poslovne komunikacije/ Računari u sistemima upravlјanja |
2 |
|||
4.5. 6. |
Upravlјanje projektima / Poslovne komunikacije/ Računari u sistemima upravlјanja/ Programiranje 2D video igara |
2 |
AUTOMEHANIČAR - trogodišnje školovanje -
|
Neki od ciljeva i radnih zadataka: Učenici se osposobljavaju da se bave: tehničkim održavanjem vozila, pogonskim motorima, popravkom i održavanjem glavnih delova, sistemom za hlađenje, karburatorom, pumpom visokog pritiska, uređajima za paljenje smeše i električnim uređajima na motoru, mehanizmom za upravljanje, spojnicama, menjačima stepena prenosa, pogonskim mostom i zglobnim prenosnicima, sistemom za oslanjanje, točkovima i pneumaticima, sistemom za kočenje ...
Šta posle: - zapošljenje u velikim ili malim autoservisima, preduzećima, ustanovama, - osnivanje sopstvene automehaničarske radionice, - dokvalifikacija, prekvalifikacija, jednogodišnja specijalizacija.... |
I N S T A L A T E R - trogodišnje školovanje -
|
Neki od ciljeva i radnih zadataka: Cilj školovanja je sticanje niza teorijskih i praktičnih znanja i veština za uspešno obavljanje poslova na montaži, opravkama i održavanju instalacija centralnog grejanja, vodovoda i kanalizacije, klimatizacije... Sticanjem ovog zanimanja pružaju se dobre mogućnosti za zapošljavanje, samozapošnjavanje kao i za nastavak školovanja. Šta posle: - posao u velikim ili malim preduzećima, - osnivanje sopstvene instalaterske radionice, - dokvalifikacija, prekvalifikacija, - jednogodišnja specijalizacija, - nastavak školovanja na višim mašinskim školama... |
| MAŠ. TEHNICAR ZA KOMPJUTERSKO UPRAVLJANJE| | AUTO MEHANICAR|
MEHANIČAR GREJNE I RASHLADNE TEHNIKE - trogodišnje školovanje -
|
Neki od ciljeva i radnih zadataka: Cilj školovanja je sticanje niza teorijskih i praktičnih znanja i veština za uspešno obavljanje poslova mehaničara instalacija, održavanje i popravka uređaja i sistema za grejanje i klimatizaciju. Sticanjem ovog zanimanja pružaju se odlične mogućnosti za zapošljavanje, samozapošnjavanje kao i za nastavak školovanja. Šta posle: - posao u velikim ili malim preduzećima, - osnivanje sopstvene mehaničarske radionice ili servisa, - osnivanje sopstvene trgovine sa mašinskim uređajima i materijalima, - dokvalifikacija, prekvalifikacija, - jednogodišnja specijalizacija... |
MAŠINSKI TEHNIČAR
ZA KOMPJUTERSKO KONSTRUISANJE
- četvorogodišnje školovanje -
Obrazovni profil mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje je formiran sa namerom da se omogući implementacija najsavremenijih računarskih i informatičkih dostignuća u oblasti mašinstva.
Intenzivno se izučava rad na računarima koji obuhvata kompjutersku grafiku, modeliranje (3D) pomoću računara i programiranje (C/C++).
Program obezbeđuje uspešno usvajanje znanja i veština proračunavanja i to ne samo iz oblasti mašinstva, kreiranje tehničke dokumentacije, kreiranje računarskih programa, visok nivo proučavanja matematike...
Šta posle:
- sopstveni biznis, konstruisanje i modeliranje u sopstvenom birou, u velikim ili malim firmama, operaterski ili programerski poslovi, u oblasti mašinstva ili bilo kojim drugim oblastima....
Ili:
Fakulteti: |
Više škole: |
1. Mašinski Elektronski 2. Informatički 3. FON 4. Saobraćajni 5. Elektrotehnički 6. Policijska ili vojna akademija 7. Matematički 8. ........................... |
1. Mašinske 2. Informatičke 3. Saobraćajne 4. Elektrotehničke 5. Unutrašnjih poslova 6. Ekonomske 7. Poslovne 8. ............................ |
| AUTO MEHANICAR| | INSTALATER |
- четворогодишње школовање -
Неки од циљева и радних задатака:
Oрганизацијa превоза путника и робе, регулисање и безбедност у друмском саобраћају, стационарни саобраћај, одржавање возила, познавање моторних возила, решавање проблема у саобраћају, чиниоци у области саобраћајне психологије као превенција од удеса, савладавање савремених захтева транспорта, принципа и законитости регулисања друмског саобраћаја, принципи и методе које могу да повећају квалитет у организацији саобраћајне производње... Обавезна је обука вожње за Б категорију...
Шта после:
- Посао у саобраћајним предузећима, полицији, општинама, предузећима за изградњу путева, организацијама које се баве техничким прегледом возила, свим предузећима која у свом возном парку поседује више возила за сопствене потребе, послови диспечера, одржавање техничке исправности возила, контролисање документације, послови представништва, заступања и осигурања возног парка, регистрације возног парка, контрола безбедности саобраћаја, послови отправника аутобуса и израда реда вожње, послови у предузећима комуналних делатности, у туристичким агенцијама, у организацијама такси службе и ауто школа, послове инспекције саобраћаја у органима управе. Приватни бизнис...
Или: Специјализација (V степен): дошколовање за инструкторе вожње и за различита друга специјалистичка сертификована звања.
Или:
Факултети: 1. Саобраћајни 2. Правни 3. Машински 4. Полицијска или војна академија 5. Информатички 6. Економски 7. Менаџмент 8. ............................ |
Високе трогодишње школе: 1. Саобраћајне 2. Пословне 3. Машинске 4. Информатичке 5. Економске 6. Техничке 7. Менанџмент 8. ............................. |
- трогодишње школовање -
|
|
|
|
|
Неки од циљева и радних задатака:
Ученици стичу знања и вештине потребних за одржавања и основне поправке моторних возила (аутомобила, камиона, аутобуса, специјалних возила), знања из безбедности и регулисања у саобраћају, саобраћајне психологије, основа путева, улица, паркиралишта, транспорта путника и робе, транспортног права и друго. Обавезна је обука за B и C категорије.
Шта после:
- професионални возач у малим или великим превозничким фирмама: транспот робе, превоз путника, медицинска возила, комунална возила, такси, војска, или оснивање и рад у сопственој превозничкој фирми...
Или:
- додатно образовање ради четворогодишњег образовања, доквалификација за возача специјалних возила, специјалистичко образовање за инструктора вожње или друга сертификована звања...