Наставни план
Предмет: Грађанско васпитање
Циљ предемета: Општи циљ предмета у завршној години прилагођен је потребама ученика тог узраста. Њих очекују крупне животне одлуке које су у вези с даљим школовањем и укључивњем у свет рада. Концепт садржаја ГВ4, као и предвиђени начин реализације, потенцира везу између теорије (права, слобода, једнакост, одговорност, добробит...) и конкретних тренутних или пројекованих потреба ученика с циљем јачања њихових компетенција за живот.
Полазна основа: Службени гласник РС - Просветни гласник бр. 11 из 2005. године, страна 162
Препоручена литература: Водич за наставнике „Грађанско васпитање“ - Министарство просвете и спорта РС, Београд 2003.
Разред: четврти Недељни фонд часова: 1 Годишњи фонд часова: 32
Наставне теме/ Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма
|
Наставна средства |
Напомена |
|
Увод (1) |
Упознавање ученика са програмом и начином рада
|
- Разумевање значаја информисања као претпоставке за одговоран и ангажован живот у савременом друштву - Упознавање са могућностима које Закон о слободном приступу пружа у остваривању људских права и слобода - Стицање знања о улози медија у друштву и утицају који они имају на формирање представе о реалности - Развијање критичког односа према веродостојности информација - Стицање знања о појму и значају дефинисања професионалних циљева и планирања каријере - Упознавање са правима и одговорностима значајним за професионални развој и тражење посла - Развијање вештине тражења информација значајних за професионално образовање и укључивање у свет рада - Подстицање ученика у прихватању промена као битног фактора професионалног развоја и потребе за сталним прилагођавањем - Оснаживање ученика у препознавању и представљању личних квалитета (интересовања, способности, талената, знања, вештина) значајних за професионално образовање и укључивањеу свет рада - Подстицање одговорности и иницијативе код ученика у њиховом даљем професионалном развоју
|
- индивидуални, фронтални, рад по групама, рад у пару
- методе: вербалне, хеуристички приступ, рад на тексту, демонстративна, презентације, радионице, метода графита, метода играња улога, грудва снега, метода карата, метода четири корака, олуја идеја, дебате
|
DVD плејер рачунар видео бим мултимедијална учионица, ТВ-филм,наставни листићи,тематска дискусија,флип чарт табла, хамер, фломастери, маркери, стикери
|
Грађанско васпитање 4 се ослања на ГВ1, ГВ2 и ГВ3 и природни је наставак претходна три програма
|
|
Слободан приступ информацијама од јавног значаја (7) |
Прва тема се односи на разумевање значаја информисања као претпоставке за одговоран и ангажован живот у савременом грађанском друштву у коме се информација одређује као „кисеоник“ демократије.Ученици упознају Закон о слободном приступу информацијама и могућностима које закон пружа |
|
||||
Медији-слика и стваност (7) |
-//- |
|
||||
Едукативна радионица-филм у настави (2) |
Циљ ове радионице је да се ученици уведу у наставну тему путем филма, да након гледања филма учествују у дискусији на задату тему и искажу своје мишљење и ставове о теми |
|
||||
Планирање каријере и улазак у свет рада (7) |
Друга тема се односи на професионални развој уважавајући концепт доживотног образовања и будуће каријере.Ученицима се указује на значај на значај дефинисања професионалних циљева и планирање каријере за одговоран однос у процесу даљег професионалног образовања и рада |
|
||||
Представљање личних карактеристика значајних за даље професионално образовање и тражење посла (7) |
Одговоран однос подразумева многе компоненте, али се посебна пажња посвећује самопоуздању, флексибилности, прилагодљивости на промене и на процес доношења одлука. Представљање сопствених вештина и способности је најзначајнија компонента професионалне биографије и пријаве за посао или факултет |
|
||||
Шта носим са собом (1) |
Образовање за живот у грађанском друштву тежи да помогне ученицима да се развију у критичке грађане који су спремни и компетентни да размишљају и делају конструктивно у демократски уређеној држави. Зато је важно подржати њихово критичко размишљање |
|
Назив предмета: Грађанско васпитање
Врсте активности (доминантне активности за предмет) |
|
Наставник |
Ученик |
- мотивише ученике за радионичарски начин рада - припрема сав неопходан материјал за рад на часу онако како је наведено у самом сценарију - припрема наставне материјале - планира активности на часу и ток часа - објашњава, тумачи, анализира садржаје и појмове,радионице имају стадардну и препозназљиву структуру,што олакшава планирање и извођење наставе - подстиче активно учешће ученика у раду на часу - подстиче креативност ученика - подстиче активно учење - редовно вреднује рад и постигнућа сваког ученика - подстиче одговорност код ученика -подастиче самопоштовање, осећање личног и групног идентитета -подстиче ученике да развијају способност разумевања разлика међу људима и спремност да се разлике поштују и уважавају -да код ученика развија комуникацијске вештине које су неопходне за сарадничко понашање - упућује ученике на додатне изворе знања и могућности сазнавања |
- редовно чита задату литературу - припрема радни материјал за радионичарски начин рада - активно учествује у дискусијама на часу -активно учествује у техникама групног рада и групног и одлучивања -учествује у избору садржаја активним начином рада у оквиру овог предмета поштујући и практикујући основе демократске вредности - активно учи - пита о свему што није разумео или га додатно интересује - користи додатне изворе и могућности сазнавања (медији, интернет...) |
Назив предмета: Грађанско васпитање
Праћење напредовања ученика (начини) |
|