Наставни план
Предмет: Грађанско васпитање
Циљ предемета: Општи циљ предмета је да ученици средњих школа стекну сазнања, развију способности и вештине и усвоје вредности које су претпоставке за целовит развој личности и, за одговоран и ангажован живот у савременом грађанском друштву у духу поштовања људских права и основних слобода, мира, толеранције, равноправности полова, разумевања и пријатељства међу народима, етичким, националним и верским групама.
Полазна основа: Службени гласник РС - Просветни гласник бр………………..
Препоручена литература: Водич за наставнике „Грађанско васпитање“ - Министарство просвете и спорта РС, Београд 2002.
Разред: други Недељни фонд часова: 1 Годишњи фонд часова: 37
Наставне теме/ Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма
|
Наставна средства |
Напомена |
|
Увод (1) |
Упознавање са садржајем предмета и начином рада |
- Разумевање природе и начина успостављања друштвених, етичких и правних норми и правила и њихове важности за заједнички живот - Разумевање појма права и упознавање са Конвенцијом о правима детеа и другим међународним документима који се баве људским правима - Упознавање са врстама права и разумевање односа међу правима и узајамности права и одговорности - Развијање осетљивости за кршење права и спремности за заштиту сопствених права и права других; учење техника залагања за остваривање права детета - Подстицање и развијање способности за активну партиципацију у животу и раду школе - Развијање способности критичког расуђивања и одговорног одлучивања и делања - Оспособљавање ученика за ефикасно планирање заједничких акција и пројеката - Усвајање и поштовање основних демократских вредности и начела
|
- индивидуални, фронтални, рад по групама, рад у пару
- методе: вербалне, хеуристички приступ, рад на тексту, демонстративна, презентације, радионице, метода графита, метода играња улога, грудва снега, метода карата, метода четири корака, олуја идеја, дебате
|
DVD плејер рачунар видео бим мултимедијална учионица, ТВ-филм,наставни листићи,тематска дискусија, флип чарт табла, хамер, фломастери, маркери, стикери
|
|
|
Права и одговорности (5) |
Ова тематска целина уводи ученике у познавање и разумевање проблематике права и одговорности и развија способности, ставове и поступке који воде заштити и остваривању права |
|
||||
Врсте права и односи међу правима (5) |
Ова тематска целина упознаје ученике са садржајем Конвенције и врстама права, основним принципима Конвенције и уводи их у продубљенију анализу и разумевање међусобне повезаности и недељивости права; да сукобљена права могу да буду извор конфликата и да је за остваривање сукобљених права потребно пронаћи конструктивна решења |
|
||||
Права и одговорности (5) |
Разматрајући улоге и обавезе родитеља и наставника у остваривању појединих права, ученици стичу увид у однос између права и одговорности. Ученици се упознају са државним и међународним обавезама у области остваривања и заштите права детета |
|
||||
Кршење и заштита права (4) |
Анализом задатих прича ученици се подстичу да препознају и развију осетљивост за ситуације кршења права детета |
|
||||
Едукативна радионица-филм у настави (4) |
Циљ ове радионице је да се ученици уведу у наствну тему путем филма, да након гледања филма учествују у дискусији на задату тему и искажу своје мишљење и ставове о теми |
|
||||
Планирање и извођење акција у корист права (13) |
Ова тематска целина припрема и подстиче ученике на активно учешће у животу школе и заједнице и омогућава систематизацију и практичну примену наученог у овом предмету. Ученици идетификују проблеме везане за дечја права у школи и средини, израђују план акције којом би те проблеме могли да решавају и изводе акцију у школи или локалној средини |
|
||||
|
|