Предмет: Mатематика

Циљ предмета:

Стицање математичких знања и умења неопходних за разумевање законитости у природи и друштву, за примену у свакодневном животу и пракси кап и за успешно настављање образовања;

Развијање менталних способности ученика,позитивних особина личности и научног погледа на свет.

Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник  бр. 1 из 2005 године, страна 95

Препоручена  литература:

РазредДруги

недељни фонд часова: 2

годишњи фонд часова: 70

 

Наставне теме /                             Фонд часова по темама

Садржаји по темама

Задаци

Начин остваривања  програма

Наставна средства

Напомена

  • Степеновање и кореновање– (12)

 

 

 

 

 

  • · Степен чији је изложилац цео број,операције,децимални запис броја у стандардном облику
  • · Функција у=хn (n је из скупа природних бројева) и њен график
  • · Корен,степен чији је изложилац рационалан број
  • · Основне операције са коренима
  • · Комплексни бројеви и операције са њима

- стицање знања неопходних за разумевање квантитативних и просторних односа;

- стицање опште математичке културе и схватање места и зачаја математике  у прогресу цивилизације;

- оспособљавање ученика за успешно настављање образовцањаи изучавање других области у којима се математика примењује;

- допринос формирању и развијању научног погледа на свет;

- допринос радном  и политехничком образовању ученика;

- развијање логичког мишљења и закључавања, апсолутног мишљења и математичке интуиције;

- допринос изграђивању позитивних особина личности као што су: упорност, систематичнос, уредност, зачност,  одговорност, смисао за самостални рад, критичност;

- даље оспособљавање ученика за коришћење стручне литературе и других извора знања.

 

 

 

МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ:  

Учионица

ОБЛИК РАДА :

Фронтални рад,

Индивидуални рад,

Рад у групама

 

 

 

 

МЕТОД  РАДА :

Демонстартивна метода,Дијалог,Монолог,

 

 

ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ:

  • тестови знања и вештина
  • усмено испитивање
  • самостална излагања ученика
  • домаћи истраживачки задаци
  • листа провере вештина током процеса и на основу продукта – директно праћење формирања ставова и њиховог саопштавања и усмено и писмено

 

 

Уџбеник,

збирке задатака,

Табла,

Прибор за геометрију,

Модели геометријски тела

 

КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДЕМТИМА

Физика,Основи електротехнике и други стручни предмети

  • ·Квадратна једначина и квадратна функција-(16)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Квадратна једначина са једном непознатом и њено решавање, дискриминанта и природа решења квадратне једначине
  • Виетове формуле-примена
  • Растављање квадратног тринома на линеране чиниоце-примена
  • Квадратна функција,-њен график и екстремне вредности
  • Простије квадратне неједначине
  • Простији системи једначина са две непознате (линеарна и квадратна)
    • Експоненцијална и логаритамска функција-(10)

 

 

 

 

 

 

 

  • Експоненцијална функција и њено испитивање(својства график)
  • Једноставније експоненцијалне једначине
  • Појам логаритма основна својства
  • Логаритамска функција и њен график
  • Основна правила логаритмовања
  • Једноставније логаритамске једначине
  • Тригонометријске функције-(24)
  • Уопштење појма угла,мерење угла,радијан
  • Тригонометријске функције ма ког угла,свођење на први квадрант
  • Периодичност
  • Графици основних тригонометријских функција,графици функција облика     y=A sin(ax+b)
  • Адиционе теореме-без доказа и њихове последице
  • Једноставније тригонометријске једначине (sin ax=b)
  • Синусна и косинусна теорема,решавање троугла
 

 

  • Писмени задаци -(8)

У току школске године урадити 4 једночасовна писмена задатка са једночасовним исправкама