Предмет: Mатематика

Циљ предмета:

Стицање математичких знања и умења неопходних за разумевање законитости у природи и друштву, за примену у свакодневном животу и пракси кап и за успешно настављање образовања;

Развијање менталних способности ученика,позитивних особина личности и научног погледа на свет.

Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник  бр. 1 из 2005 године, страна 93-94

Препоручена  литература:

РазредДруги

недељни фонд часова: 4

годишњи фонд часова: 148

 

Наставне теме /                             Фонд часова по темама

Садржаји по темама

Задаци

Начин остваривања  програма

Наставна средства

Напомена

  • Степеновање и кореновање– (27)

 

 

 

 

 

  • · Степен чији је изложилац цео број,операције,децимални запис броја у стандардном облику
  • · Функција у=хn (n је из скупа природних бројева) и њен график
  • · Корен,степен чији је изложилац рационалан број
  • · Основне операције са коренима
  • · Комплексни бројеви и операције са њима

- стицање знања неопходних за разумевање квантитативних и просторних односа;

- стицање опште математичке културе и схватање места и зачаја математике  у прогресу цивилизације;

- оспособљавање ученика за успешно настављање образовцањаи изучавање других области у којима се математика примењује;

- допринос формирању и развијању научног погледа на свет;

- допринос радном  и политехничком образовању ученика;

- развијање логичког мишљења и закључавања, апсолутног мишљења и математичке интуиције;

- допринос изграђивању позитивних особина личности као што су: упорност, систематичнос, уредност, зачност,  одговорност, смисао за самостални рад, критичност;

- даље оспособљавање ученика за коришћење стручне литературе и других извора знања.

 

 

 

МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ:  

Учионица

ОБЛИК РАДА :

Фронтални рад,

Индивидуални рад,

Рад у групама

 

 

 

 

МЕТОД  РАДА :

Демонстартивна метода,Дијалог,Монолог,

 

 

ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ:

  • тестови знања и вештина
  • усмено испитивање
  • самостална излагања ученика
  • домаћи истраживачки задаци
  • листа провере вештина током процеса и на основу продукта – директно праћење формирања ставова и њиховог саопштавања и усмено и писмено

 

 

Уџбеник,

збирке задатака,

Табла,

Прибор за геометрију,

Модели геометријски тела

 

КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДЕМТИМА

Физика,Основи електротехнике и други стручни предмети

  • Квадратна једначина и квадратна функција-(37)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • · Квадратна једначина са једном непознатом и њено решавање, дискриминанта и природа решења квадратне једначине
  • · Виетове формуле
  • · Растављање квадратног тринома на линеране чиниоце-примена
  • · Неке једначине које се своде на квадратне
  • · Квадратна функција (нула,знак,рашћење и опадање,екстремна вредност,график )
  • · Квадратне неједначине
  • · Системи једначина са две непознате који садрже квадратну једначину (квадратна и линеарна,две квадратне,хомогена квадратна и линеарна) са графичком интрепретацијом
  • · Ирационалне једначине и неједначине .
    • Експоненцијална и логаритамска функција-(22)

 

 

 

 

 

 

 

  • Експоненцијална функција и њено испитивање(својства график)
  • Једноставније експоненцијалне једначине и неједначине
  • Појам инверзне функције
  • Појам логаритма основна својства
  • Логаритамска функција и њен график
  • Основна правила логаритмовања,антилогаритмовања
  • Декадни логаритми
  • Примена логаритама у решавању разних задатака (уз употребу џепног калкулатора и рачунара)
  • Једноставније логаритамске једначине и неједначине
  • Тригонометријске функције-(36)
  • Уопштење појма угла,мерење угла,радијан
  • Тригонометријске функције ма ког угла,вредности тригонометријских функција ма ког угла,свођење на први квадрант, периодичност
  • Графици основних тригонометријских функција,графици функција облика     y=A sin(ax+b)и        y=A cos(ax+b)
  • Адиционе теореме
  • Трансформације тригонометријских израза (тригонометријских функција двоструких углова и полууглова,трансформација збира и разлике тригонометријских функција у производ и обрнуто)
  • Тригонометријске једначине и једноставније неједначине
  • Синусна и косинусна теорема,решавање троугла
  • Примена тригонометрије (у метричкој геометрији и пракси)
  • Писмени задаци -(12)
   
 

У току школске године урадити 4 двочасовна писмена задатка са једночасовним исправкама

  • Проблемски задаци-(5)

После сваке наставне области урадити одређен број проблемских задатака