Предмет: Физика

Циљ предмета: Стицање знања о намени и структури........... –из гласника

Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник  бр. 9 из 2003. године, страна 24-25

Препоручена  литература:  Физика за први разрад четворогодишње средње школе-22086 из гласника

РазредДруги

недељни фонд часова: 2

годишњи фонд часова: 74

 

Наставне теме /                             Фонд часова по темама

Садржаји по темама

Задаци

Начин остваривања  програма

Наставна средства

Напомена

  • Силе и вртложна физичка поља-временски променљиво магнетно поље-(8)

 

  • Силе и вртложна физичка поља-променљива електрична и магнетна поља-(5)
    • Осцилације,Таласи-(17)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Физика микросвета-квантна својства електромагнетног зрачења и микрочестивца-(4)
    • Физика микросвета-структура атома-(12)
    • · Карактеристике таласа-амплитуда,,учестаност, брзина таласа,таласна дужина
      • · Електромагнетни таласи-настанак,врсте,својства, Спектар
      • · Радар и његове примене
      • · Принцп суперпозиције таласа-акустика
      • · Доплеров ефекат
      • · Интерференција,Дифракција,Поларизација таласа
      • · Таласно кретање,попречних и уздужних таласа-оглед
      • · Интерференција,Дифракција,Поларизација таласа-ласер као извор таласа
        • · Фотоефекат
        • · Структура атома
        • · Стационарна стања и нивои енергије у атому
        • · Побуђивање и зрачење атома-квантни прелаз

 

Упознавање ученика са основним законима физике

Методе физичких истраживања

Развијање научног начина мишљења и логичког закључивања

Оспособљавање за квалитетно и квантитетно решавање задатака

Развијање радних навика и умања

Упознавање улоге човека у мењању природе и развијањеоднос према заштити животне средине

Стицање основа техничке клтуре

Навикавање на енергетску ефикаснист

 

 

МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ:

ОБЛИК РАДА :

Проблемски,

Фронтални

Индвидуални

Егземпларни,

Хеуристички разговори

 

 

 

 

МЕТОД  РАДА :

ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ:

  • тестови знања и вештина
  • усмено испитивање
  • самостална излагања ученика
  • домаћи истраживачки задаци
  • листа провере вештина током процеса и на основу продукта – директно праћење формирања ставова и њиховог саопштавања и усмено и писмено
  • Лабораторијски експерименти

 

 

Уџбеник

 

Наставни листови

 

 

 

Модели

 

 

 

Цртежи

 

 

 

Шеме

 

 

КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДЕМТИМА

Математика ,

Хемија ,

Техника.....

 

 

Наставне теме /                             Фонд часова по темама

Садржаји по темама

Задаци

Начин остваривања  програма

Наставна средства

Напомена

  • Физика микросвета-структура атомског језгра-(8)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Физика мегасвета-(3)
  • · Структура језгра атома,Нуклеарн силе
  • · Дефект масе и стбилностјезгра
  • Радиоактивни распад језгра
  • Нуклеарна реакција
  • Фисија и фузија
  • Деткција радиоактивног зрачења
  • Елементарне честице
  • Принцип гасне детекције
  • Детекција ГМ Бројачем
  • Вилсонова комора
  • Астрофизика
  • Стриктура васионе
  • Космологија

Упознавање ученика са основним законима физике

Методе физичких истраживања

Развијање научног начина мишљења и логичког закључивања

Оспособљавање за квалитетно и квантитетно решавање задатака

Развијање радних навика и умања

Упознавање улоге човека у мењању природе и развијањеоднос према заштити животне средине

Стицање основа техничке клтуре

Навикавање на енергетску ефикаснист

 

МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ:

 

ОБЛИК РАДА :

Проблемски,

Фронтални

Индвидуални

Егземпларни,

Хеуристички разговори

 

 

 

 

МЕТОД  РАДА :

ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ:

  • тестови знања и вештина
  • усмено испитивање
  • самостална излагања ученика
  • домаћи истраживачки задаци
  • листа провере вештина током процеса и на основу продукта – директно праћење формирања ставова и њиховог саопштавања и усмено и писмено
  • Лабораторијски експерименти

 

Уџбеник

 

Наставни листови

 

 

 

Модели

 

 

 

Цртежи

 

 

 

Шеме

 

КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДЕМТИМА

Математика ,

Хемија ,

Техника.....