Предмет: физичко васпитање |
||||||||
Циљ предмета: Развијање и очување анртопомоторичких способности,умења и навика, оспособљавање за самостална вежбања, очување и унапређење здравља |
||||||||
Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник бр. 13 из 2007. године, страна 156 |
||||||||
Препоручена литература: Андерсон,А. (2001): Стречинг, Загреб, Гопал Д.О.О.; Кукољ,М.(1996): Општа антропомоторика,Београд,Финеграф,... из гласника |
||||||||
Разред: ДРУГИ |
недељни фонд часова: 2 |
годишњи фонд часова: II-3,4,7-70; II-1-72 ;II-2,5,6,8-74 |
|
|||||
Наставне теме / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наставна средства |
Напомена |
|||
Праћење телесног развоја и физичких способности ( 5 ) Развој физичких способности и очување здравља ( 6 )
II-1,3,4,7 -10 часова II-2,5,6,8 – 11 часова
Атлетика (19) II-1,3,4,7 – 18 часова II – 2,5,6,8 – 19 часова
Гимнастика (21) II – 3,4,7 – 20 часова II – 1,2,5,6,8 – 21 часова
Одбојка (23) II – 3,4,7 – 22 часова II – 1,2,5,6,8 – 23 часова |
Припремање организма за вежбање ( загревања, истезања
|
- Развијати и одржавати антропомоторичке способности ( снагу, брзину, издржљивост, координацију, гипкост, прецизност, равнотежу ) - Оспособити ученике да овладају техником трчања - Оспособити ученике да овладају техникама спортских игара - Објаснити функционисање појединих органских система приликом вежбања и опоравка - Оспособити ученике да разликују основне појмове везане за карактер физичке активности - Оспособити ученике да прате реакције организма на оптерећење - Оспособити ученике да примењују процедуре безбедног вежбања - Оспособити ученике да самостално креирају једноставније облике вежбања - Објаснити утицај неправилних држања тела по организам - Оспособити ученике да демонстрирају комплексне вежбе за очување правилног држања тела - Оспособити ученике да примењују развијена и усавршена умења у изабраним спортским играма - Оспособити ученике да владају умењима из гимнастике и повеже их у једноставне саставе |
На почетку теме ученике упознати са цилјем и исходима, планом и начинима оцењивања.
МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ: сала за физичко, терен
ОБЛИЦИ НАСТАВЕ : Предмет се реализује кроз следеће облике наставе: - вежбе
МЕТОД РАДА : Демонстрација, метод практичног вежбања
ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ: Врши се кроз: - Активности на часу - Тестови вештина из одређеног спорта - Батерија тестова: трчање на 30, 500 и 800 м, скок у даљ из места, згиб, бацање медицинке
ПРЕПОРУКЕ ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ ТЕМЕ: С обзиром на то да је за реализацију других модула потребан одговарајући ниво антропомоторичких способности, по систему повратне спреге ће се, поред часова опредељених за овај модул и на осталим часовима и преко других предвиђених садржаја практично утицати на њихов развој - Објашњавати ученицима какав је утицај одабраног садржаја, обим и интензитет - Указивати на грешке које се појављују - Оспособљавати ученике за самостално вежбање - Опрема за вежбање - Хигијена - Указивање на фер игру и коректно навијање - Оспособљавање ученика за суђење - Ангажовати ученике који су спортисти за помоћ при реализацији часова и такмичења - Укључивање напредних ученика у рад са мање успешнима
|
- Лопте - Струњаче - Козлић - Вратило - Кругови - Коњ са хватаљкама - Разбој - Стартни блокови - Штафетне палице - Ниске препоне - Обручи - Медицинске лопте - Вијаче - Клупе - Шведски сандук - Рипстоли |
|