Предмет: |
Руски језик |
Циљ предмета: |
Стицање, проширивање и продубљивање знања и умења у свим језичким активностима, упознавање културног наслеђа створеног на том страном језику и оспособљавање за даље образовање и самообразовање. |
Полазна основа: Службени гласник РС - Просветни гласник, број 5/90, стр. 53
Препоручена литература: М. Межински, А. Терзић, Руски језик за други разред средње школе
Разред: II Недељни фонд: 2 часа Годишњи фонд: 74 часа
Наставна тема / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наставна средства |
Напомена |
Из живота младих ( 8 ) |
- обнављање стеченог граматичког знања (именице и бројеви) - текст Буђење - дуги и кратки облик придева - улога дугог и кратког облика придева у реченици - обавезна употреба у предикату са допуном - потврдне и одричне реченице
|
- усвајање говорног језика у оквиру нових речи и израза уклључујући и терминологију значајну за дату струку; - неговање правилног изговора и интонације са обраћањем посебне пажње на оне ритмичке и прозодијске схеме које су битне у усменом изражавању, - разумевање говора (непосредно и путем медија ) и спонтано изражавање у оквиру тема из свакодневног живота и општих тема струке, уз исказивање личног става и расположења; - овладавање техником информативног читања, разумевање сложеније језичке структуре у тексту и упознавање особености језика струке читањем текстова везаних за теме из области дате струке; - даље савладавање основе орфографије ради коректног писменог изражавања у оквиру усвојене лексике и језичких структура; - разумевање писаног стручног текста, писање резимеа, извештаја и оспособљавање за њихову усмену интерпретацију; - стицање нових сазнања о карактеристикама земље и народа чији се језик учи, њиховог начина живота и обичаја; - оспособљавање за вођење разговора о нашој земљи, њеним природним лепотама, културним и историјским тековинама;
- оспособљавање за даље образовање и самообразовање у области језика и струке коришћењем речника, лексикона и друге приручне литературе;
|
Облици рада: - индивидуални, - фронтални, - рад у пару и - рад по групама Методе: предавање, објашњавање, уобичајена вербална комуникација са ученицима, постављање питања и одговарање, превод стручних текстова, рад на тексту, вођени писмени састави, хеуристички приступ, дијалог, самостални писани радови ученика, писмени задаци ( 2 ), контролне вежбе, тестови, игровне активности,
Место реализације:
Настава се реализује у кабинету за страни језик који је опремљен рачунаром, телевизором, видео-бимом и DVD плејером. Неки часови се изводе у обичним учионицама Праћење напредовања ученика и оцењивање:
Провера степена усвојених знања и оцењивање постигнутих резултата врши се помоћу:
- усмених одговора, - тестова после сваке наставне теме, - писмених задатака ( 2 ), - правописних диктата, - домаћих задатака, - диктат познатог текста, - вежбања: трансформација и допуњавање, проширивање сажимање реченица или текста, писање вођених састава |
DVD плејер, рачунар, видео бим, књижевна дела, часописи, наставни листићи, репродукције дела из других уметности, панои које израђују сами ученици, слике, шеме,графоскоп и графофолије, разгледнице, карта Европе, карта Србије
|
Корелација са: физичком културом, српским језиком. |
Живот и обичаји ( 7 )) |
- текст Гостопримство - личне заменице - присвојне заменице - заповедни начин (треће лице једнине и треће лице множине) - реченице са објектом у инфинитиву -најфреквентнији предлози чија се употреба разликује у односу на матерњи језик ( у, около, во круг, по са дативом, в и на)
|
Корелација са српским језиком.
Корелација са градивом из историје и српског језика. |
|||
Породица ( 6 ) |
- текст Незаборавни лик; - глаголски прилог садашњи; - одређена заменица сам; - четири рачунске операције (рецептивно); - моја породица; |
||||
Средства комуникације (11) |
- текст До потраживања; - одређенма заманица самый; -глаголи кретања без префикса; - глаголи кретања са префиксима; -писање писма; - најфреквентнији везници и везничке речи ;
|
корелација са градивом из српског језика. |
Наставна тема / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наставна средства |
Напомена |
|
Култура – правила понашања ( 7 ) |
- текст Срећник; - бројеви од 1 – 30 (правила употребе са именицама); - збирни бројеви; - стихови Брзи возови; - временски односи: реченице са одредбом израженом зависним падежом, реченице са глаголским прилогом и сложена реченица); |
|
|
|
корелација са градивом из географије и српског језика. |
|
Географија земље чији се језик учи ( 9 ) |
- текст Европа – Азија; - глаголски придев садашњи ( грађење, значење, употреба); - моја отаџбина; - текст Сибир; -однос начина и могућности радње; |
корелација са градивом из географије и српског језика. |
||||
Културно-историјски споменици ( 8 ) |
- текст Симбол свих оних који су пали за отаџбину; - глаголски придев прошли ( грађење, употреба, превод, правопис); - најинтересантнији градови Србије; - најинтересантнији градови Русије; - време у сложеној реченици; |
Корелација са географијом, историјом и српским језиком
|
||||
Природа ( 12 ) |
- текст Поклон; - скраћенице; - годишња доба; - временска прогноза - изражавање узрока ( реченице са глаголским прилогом, сложене реченице); - моје омиљено годишње доба;
|
|||||
корелација са биологијом и српским језиком. |
||||||
Струка ( 6 ) |
-Стручни текстови; - Моје будуће занимање; - просторни односи ( реченице са одредбом израженом зависним падежом и сложена реченица); |
|
|
|
Корелација са стручним предметима ( машинство, електроника, рачунарство) |
Врсте активности (доминантне активности за предмет) |
|
Наставни предмет: Руски језик |
|
Наставник |
Ученик |
- мотивише ученике за учење - припрема и благовремено ученицима даје материјал као увод за обраду сваке наставне јединице - припрема наставне материјале за нове садржаје и појмове са освртом на исте у српском језику - планира активности на часу и ток часа - објашњава, тумачи, анализира нове садржаје и појмове - подстиче активно учешће ученика у раду на часу - подстиче креативност ученика - подстиче активно учење - редовно вреднује рад и постигнућа сваког ученика - подстиче одговорност код ученика - упућује ученике на додатне изворе знања и могућности сазнавања |
- редовно усваја нови лексички и граматички материјал - припрема радни материјал као увод за обраду новог текста - активно учествује у дискусијама на часу - ради редовно домаће задатке - активно учи - пита о свему што није разумео или га додатно интересује - редовно бележи у свеску све најважније чињенице и закључке са часа - прави свој речник нових научених речи - ради писмене задатке, тестове знања, правописне диктате, рецитује стихове |
|
|