Предмет: МОТОРИ И МОТОРНА ВОЗИЛА |
|||||
Циљ предмета: Усвајање знања које ће ученицима омогућити да схвате значај моторног возила као превозног средства у транспорту |
|||||
Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник бр. 5 из 1993. године, страна 68 |
|||||
Препоручена литература: Јосип Ленаси и Томислав Ристановић - Мотори и моторна возила од I-IV разреда кат.бр 21441 |
|||||
Разред: ЧЕТВРТИ |
недељни фонд часова: 2 т |
годишњи фонд часова: 64 теорије |
|
||
Наставне теме / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наставна средства |
Напомена |
|
Упознавање:
- са основним карактеристикама погонског агрегата (снага, обртни моменат, обимна силана точку...);
- са отпорима који се јављају при кретању возила;
- са уређајима у трансмисији (мењач и погонски мост) који утичу на промену обртног момента;
- са механиком кочења и стабилности возила. |
МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ: Кабинет
ОБЛИК РАДА : Фронтални рад
МЕТОД РАДА :
1. Вербалне методе: - монолошка - дијалошка 2. Комбиновани рад
|
Визуелна:
- слике
- шеме
- графофолије
|
КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДМЕТИМА: - кинематика - динамика - Машински елементи - Отпорност материјала |
|
|
|||||
Наставне теме / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наставна средства |
Напомена |
|
Упознавање:
- са основним карактеристикама погонског агрегата (снага, обртни моменат, обимна силана точку...);
- са отпорима који се јављају при кретању возила;
- са уређајима у трансмисији (мењач и погонски мост) који утичу на промену обртног момента;
- са механиком кочења и стабилности возила. |
МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ: Кабинет
ОБЛИК РАДА : Фронтални рад
МЕТОД РАДА :
1. Вербалне методе: - монолошка - дијалошка 2. Комбиновани рад
|
Визуелна:
- слике
- шеме
- графофолије
|
КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДМЕТИМА: - кинематика - динамика - Машински елементи - Отпорност материјала |
|
|
|||||