Предмет Практична настава |
|||||
Циљ предмета Оспособити ученике да примењују стечена знања у конкретним пословима образовног профила.(знања о возилима,роби која се транспортује,путницима који се превозе,саобраћајној инфраструктури,организацији превоза,рад на техничком прегледу,раду у сервису,раду у свим саобраћајним предузечима која поседују возни парк. |
|||||
Полазна основа: Службени гласник РС – Просветни гласник бр. 20 из 2007. године, страна 31-32 |
|||||
Препоручена литература: М .Добрић,М. Медаревић-Практична Настава III и IV разред саобраћајне школе. |
|||||
Разред Трећи (Техн.др.саобраћаја.) |
недељни фонд часова: 4 |
годишњи фонд часова:140 |
|
||
Наставне теме / Фонд часова по темама |
Садржаји по темама |
Задаци |
Начин остваривања програма |
Наставна средства |
Напомена |
МОТОРНО ВОЗИЛО (36)
ОРГАНИЗАЦИЈА ТРАНСПОРТА РОБЕ (40)
САОБРАЋАЈНА ПРЕДУЗЕЋА ( 12 )
ИНТЕГРАЛНИ ТРАНСПОРТ (8)
|
Упознавање са демонтажом и монтажом система на возилу.(систем трансмисије,систем управљања,систем кочења,систем ослањања,остали системи)Дијагностицирање кварова по системима и саставним елементима система. Препознавање делова и начин њиховог проналажења у каталогу резервних делова као и базама података на рачунару.
Упознавање учеика са саобраћајним предузећем,са његовим возним парком,одржавањем возног парка,упознавање са превозном документацијом. Израда задатака из Организације транспорта робе са освртом на :показатељи возног парка,израчунавање техничке исправности,показатељи брзине,транспортни рад возног парка,производност возног парка,трошкови превоза. .. Обилазак у упознавање саобраћајних предузећа,упознавање организационе шеме,контроле,одговорност и обавезе према корисницима услуга саобраћајног предузећа.
Упознавање са интегралним транспортом,средства инт.транспорта,палете,контејнери,начини паковања,јединице паковања.Мере безбедности на терминалима. |
-стицње знања о возилима у саобраћају. -стицање знања о заштити на раду,животне средине,против пожарна заштита у саобрачају. -упознавање и рад са основним алатима и уређајима који се користе у саобраћају. -стицање знања о врстама робе у саобраћају,амбалажи,горивима,мазивима,складиштима,шпедицији,технички прегледи возила,уређаји за дијагностику,контрола саобраћајних услуга,.. -познавање технике паковања робе,начин рада СУС мотора (напајање,подмазивање,хлађење,одржавање..улога палета и контејнера,попуњавање превозне документације за превоз робе и путника,.рад система управљања,кочења и других система,одржавање возила у целости, -схватање начина регулисања саобраћаја на раскрсници,прорачунавање за паркинг гараже,радионице и сервисе,значај превентивног одржавања, -оспособљеност за учествовање у пројектовању саобраћајне инфраструктуре. |
МЕСТО РЕАЛИЗАЦИЈЕ: Kabinet za saobraćajnu praksu. Saobraćajna preduzeća u Pirotu.
ОБЛИК РАДА : Frontalni,grupni i pojedinačni.
ОДЕЉЕЊЕ СЕ ДЕЛИ НА ДВЕ ГРУПЕ
МЕТОД РАДА : Monološka,dijaloška,demonstrativna,praktičan rad.
ПРАЋЕЊЕ НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА И ОЦЕЊИВАЊЕ:
|
-model vozila sa sklopovima -razni sklopovi vozila(motor,transmisija) -stručna literatura -knjige časopisi iz oblasti saobraćaja -šeme crtezi sklopovi -video bim |
КОРЕЛАЦИЈА СА ДРУГИМ ПРЕДЕМТИМА – ако не постоји избрисати
|
САОБРАЋАЈНЕР НЕЗГОДЕ ( 40 )
БЛОК НАСТАВА ( 60 )
|
Упознавање ученика са саобраћајном незгодом.Изаћи са ученицима на улици,симулирати саобраћајну незгоду,наћи и обележити све трагове,извршити мерења,нацртати скицу,фотографисати место незгоде са возилима,константовати и записати оштећења на возилима.Направити записник о увиђају саобраћајне незгоде.
Израда задатака из предмета Безбедност саобраћаја(израчунавање зауставног пута,брзине кретања возила,време заустављања,пута претицања и обилажења. Израда задатака из предмета Основи путева и улица(Нацртати уздужни профил пута, као и све попречне профиле пута и улице.
|