aPredmet: |
Srpski jezik i književnost |
Cilj predmeta: |
Obrazovanje i vaspitanje učenika kao slobodne, kreativne i kulturne ličnosti, kritičkog uma i oplemenjenog jezika i ukusa. |
Polazna osnova: Službeni glasnik RS - Prosvetni glasnik, broj 4/91
Preroučena literatura: LJ. Nikolić, B. Milić – Čitanka sa književnoteorijskim pojmovima za četvrti razred srednjih škola
LJ. Popović, Ž. Stanojčić – Gramatika srpskog jezika
Razred: IV Nedeljni fond: 3 časa Godišnji fond: 93 časa
Nastavna tema / Fond časova po temama |
Sadržaji po temama |
|
Proučavanje književnog dela (7) |
- stvaranje književnoumetnič. teksta; - književna kultura; - pripovedanje i pripovedači - umetnički prostor i vreme - O kulturi – Isidora - Šta li te spreči – Desanka Maksimović |
|
Kultura izražavanja (26) |
- govorne vežbe - pismeni zadaci - domaći zadaci
|
|
Lektira (12) |
- Hamlet - Šekspir - Hazarski rečnik – Pavić - Prever, Ahmatova, Sengor
|
|
Jezik (10)
Savremena književnost (38) |
- kongruencija; - sintaksa padeža; - indikativna, relativna i modalna upotreba glagolskih oblika; - sistem zavisnih rečenica - sistem nezavisnih rečeica - glagolski oblici i značenja
Poezija
- Kalenić – Vasko Popa - Rekvijem – Pavlović - Poeziju će svi pisati - Kamena uspavanka - Tražim pomilovanje
Proza
- Čekanje - Borhes - Stranac – Kami - Proljeća Ivana Galeba – Vladan Desnica - Bašta sljezove boje – Branko Ćopić - Prokleta avlija – Andrić - Derviš i smrt – Meša Selimović - Koreni – Dobrica Ćosić - Enciklopedija mrtvih – Danilo Kiš
Drama
- Čekajući Godoa – Beket - Balkanski špijun – Dušan Kovačević |
|
Vrste aktivnosti (dominantne aktivnosti za predmet) |
|
Nastavnik |
Učenik |
- motiviše učenike za čitanje - priprema i blagovremeno učenicima daje istraživačke zadatke kao pomoć prilikom čitanja i razumevanja dela - priprema nastavne materijale - planira aktivnosti na času i tok časa - objašnjava, tumači, analizira nove sadržaje i pojmove - podstiče aktivno učešće učenika u radu na času - podstiče kreativnost učenika - podstiče aktivno učenje - redovno vrednuje rad i postignuća svakog učenika - podstiče odgovornost kod učenika - upućuje učenike na dodatne izvore znanja i mogućnosti saznavanja |
- redovno čita zadatu lektiru - priprema radni materijal za časove obrade književnih dela - aktivno učestvuje u diskusijama na času - radi domaće zadatke - aktivno uči - pita o svemu što nije razumeo ili ga dodatno interesuje - redovno beleži u svesku sve najvažnije činjenice i zaključke sa časa - pravi svoj rečnik novih naučenih reči - radi pismene zadatke, testove znanja, pravopisne diktate, recituje stihove |
Praćenje napredovanja učenika (načini) |
|