Naziv predmeta |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
148 časova |
Razred: |
Prvi |
TEMA |
CILJEVI |
ISHODIPo završetku teme učenik će biti u stanju da : |
Realni brojevi |
· Obnavljanje i proširivanje znanja o realnim brojevima
|
· navede osnovne podskupove skupa realnih brojeva (N, Z, Q, I ) i razlikuje njihove elemente na primerima; · odredi NZS i NZD prirodnih brojeva; · obrazloži i primeni osnovna pravila deljivosti · prevede decimalan broj u razlomak i obrnuto i obavlja računske operacije sa razlomcima i decimalnim brojevima; · izračuna vrednost jednostavnog racionalnog brojevnog izraza, poštujući prioritet računskih operacija i upotrebu zagrada; · objasni zašto delilac mora biti različit od nule; · objasni šta je kvadratni koren; proceni njegovu vrednost, pročita je iz tablica ili odredi uz pomoć kalkulatora; · odredi apsolutnu vrednost realnog broja i grafički interpretira na realnoj pravoj (brojevnoj osi); · uporedi dva realna broja, objasni šta su intervali, označi ih i odredi da li broj pripada intervalu. |
Vektori |
· Sticanje osnovnih znanja o vektorima |
· objasni šta je vektor i kada su dva vektora jednaka · izvrši translaciju i rotaciju · sabere i oduzme vektore metodama tougla i paralelograma; · množi vektore skalarom; · odredi skalarni proizvod dva vektora; · odredi vektorski proizvod dva vektora; · navede primere fizičkih veličina koje nastaju kao rezultat skalarnog i vektorskog množenja dva vektora. |
Funkcije |
· Sticanje osnovnih znanja o funkcijama |
· definiše pojam funkcije, prepoznaje primere funkcija i uočava analitički izraz linearne funkcije; · odredi kompoziciju dve funkcije; · navede uslove da je neka funkcija bijekcija i odredi inverznu funkciju; |
Trigonometrija |
· Sticanje znanja iz trigonometrije pravouglog trougla, trigonomerijskih funkcija i primena |
· objasni šta su sinus, kosinus, tangens i kotangens oštrog ugla u pravouglom trouglu, izračuna ih ako su date stranice (ili se mogu izračunati) i obrnuto, konstruiše oštar ugao ako je poznata jedna njegova trigonometrijska funkcija; · navede i primeni osnovne trigonometrijske identičnosti u određivanju vrednosti trigonometrijskih funkcija na osnovu poznavanja samo jedne; · navede vrednosti trigonometrijskih funkcija karakterističnih uglova (od 300, 450, 600), i sa kalkulatora pročita vrednosti za ostale oštre uglove i obrnuto; · odredi ugao ako je poznata vrednost jedne trigonometrijske funkcije; · ”reši” pravougli trougao; · upotrebi elemente trigonometrije pravouglog trougla, pri rešavanju praktičnih problema; · dokaže jednostavne trigonometrijske identičnosti. · objasni šta je trigonometrijski krug i da je njegov obim 2π; razlikuje jedinice stepen i radijan za merenje ugla i da meru ugla u jednoj od njih pretvori u meru po drugoj; · definiše i geometrijski interpretuje četiri osnovne trigonometrijske funkcije; · odredi trigonometrijske funkcije proizvoljnog ugla, svodeći ih na trigonometrijske funkcije nenegativnog oštrog ugla (na osnovu osobina o periodičnosti, (ne)parnosti, svođenju na prvi kvadrant,...); |
Stepeni i koreni |
· Sticanje znanja o stepenima i korenima i operacijama sa njima
|
· navede osobine operacija stepenovanja sa celim eksponentom i primeni ih u transformacijama izraza; · razlikuje osobine operacija korenovanja i primeni ih u transformacijama izraza; · racionališe imenilac razlomka u jednostavnim slučajevima; · primeni osobine operacija stepenovanja sa racionalnim izložiocem u transformacijama jednostavnih izraza. |
Proporcijonalnost |
· Razumevanje i primena proporcionalnosti
|
· izračuna određen deo neke veličine · objasni šta je razmera, proširi je ili skrati i primenjivati u rešavanju problema podele; · reši prostu i produženu proporciju; · prepozna direktnu ili obrnutu proporcionalnost dve veličine i primenji ih u rešavanju jednostavnih problema; · reši problem smeše dve ili više komponenti; · reši osnovne probleme procentnog računa; (određivanja: nepoznate glavnice, procenta ili procentnog iznosa) i složenije kombinovane primere; · reši probleme složenijih zavisnosti više proporcionalnih veličina.
|
Polinomi i racionalni algebarski izrazi |
· Obnavljanje i upotpunjavanje znanja o polinomima i racionalnim algebarskim izrazima |
· objasni šta je monom, prepozna slične monome, sabira ih i oduzima; · množi i deli monome, · objasni kada je algebarski razlomak definisan i kada je jednak nuli, skrati ga (proširi) i navede uslove pod kojim to važi; · objasni šta je polinom, njegov opšti oblik i stepen; sredi polinom dobijen sabiranjem, oduzimanjem, množenjem polinoma · navede i primeni formule za kvadrat i kub binoma; · odredi količnik S(x) i ostatak q(x) pri deljenju polinoma A(x) polinomom B(x) ( B(x) ≠ 0 ) i zapiše ga u obliku A(x) = B(x) S(x) + q(x); · rastavi polinom na činioce primenom osnovnih formula (distributivni zakon množenja prema sabiranju, kvadrat binoma, razlika kvadrata, kub binoma, zbir i razlika kubova) · odredi NZS i NZD datih polinoma; · transformiše racionalni algebarski izraz. |
Linearne funkcije, jednačine i nejednačine |
· Obnavljanje i upotpunjavanje znanja o linearnim funkcijama, jednačinama, nejednačinama, sistemima i primena
|
· predstavi zavisnost dve veličine u stanjima, pojavama i procesima iz realnih situacija (tabelarno i grafički); · sa grafika, grafikona ili iz tabele pročita i zapiše koliko iznosi vrednost jedne veličine, ako je poznata druga i koliko iznosi promena jedne veličine ako je poznata promena druge; · reši linearne jednačine primenom ekvivalentnih transformacija i praktične probleme koji se svode na linearne jednačine; · reši jednačine koje se svode na linearnu jednačinu, uz razmatranje eventualnih uslova (primer jednačine x/x = 1, primeri jednačina u kojima figuriše apsolutna vrednost,...) · naved i objasni analitički oblik y = kx + n linearne funkcije, znati da je grafik linearne funkcije prava i geometrijski interpretirati parametre k i n · grafički reši sisteme linearnih jednačina sa dve nepoznate; · primeni analitičke metode za rešavanje sistema linearnih jednačina sa dve i tri nepoznate; · reši problem ili sistem koji se svodi na rešavanje sistema linearnih jednačina; · razlikuje jednačine i sisteme koji imaju jedinstveno rešenje od onih koji su protivurečni ili neodređeni; · reši i diskutuje linearnu jednačinu i sistem linearnih jednačina sa parametrom; · reši linearnu nejednačinu, odnosno sistem linearnih nejednačina sa jednom nepoznatom ili formule koje se na to svode (npr. nejednačine oblika (ax +b) (cx + d )>0) pomoću ekvivalentnih transformacija i grafički prikaže skup rešenja. |
Kvadratne jednačine i kompleksni brojevi |
· Sticanje znanja o kvadratnim jednačinama, kompleksni brojevima i primena |
· reši nad R jednačinu x² = a (ako je a≥0) i druge nepotpune kvadratne jednačine; · uoči kvadratne jednačine koja nemaju rešenja u skupu R i objasni šta je imaginarna jedinica; · objasni šta su kompleksni brojevi i vrši osnovne operacije sa njima; · reši jednostavne slučajeve kvadratne jednačine na osnovu rastavljanja kvadratnog trinoma; · navede i primeni obrazac za rešavanje kvadratne jednačine i na osnovu obrasca rastavi kvadratni trinom; · razlikuje osnovne oblike prikazivanja komplektsnog broja. |
Naziv predmeta |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
148 časova |
Razred: |
Prvi |
Predmet: : engleski jezik
|
|||
Cilj predmeta: sticanje, proširivanje i produbljivanje znanja i umeća u svim jezičkim aktivnostima, upoznavanje kulturnog nasleđa stvorenog na tom stranom jeziku i osposobljavanje za dalje obrazovanje i samoobrazovanje |
|||
Polazna osnova: Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik br. 4 iz 1991. godine, strana 53, 54 i 55 |
|||
Preporučena literatura: Tech Talk Intermediate student's book and workbook, stručni tekstovi (izdavač Zavod za udžbenike)
|
|||
Razred: ČETVRTI |
nedeljni fond časova: 2 |
godišnji fond časova: 60
|
|
Nastavne teme / Fond časova po temama |
Sadržaji po temama |
WHAT'S COOKING? (6)
|
Grammar: Tenses, prepositions after gerund; used to vs. get used to doing
Vocabulary: Chemical reactions vocabulary, active listening strategies, vocational text
|
WHAT DO YOU THINK(6)
|
Grammar: Expressing certainty and uncertainty: may, could, might, probably will/won’t, certainly will/wont; gradable and upgradeable adjectives
Vocabulary: Making predictions, weighing alternatives, vocational text
|
WHAT'S THE PROBLEM (6) |
Grammar: Mitigating language: seem, appear, look, sound; go, get, become + adjective
Vocabulary: Handling complaints, providing explanations and making promises, damage vocabulary: bent, clogged, rusty, cracked, etc.
|
WHAT HAVE YOU DONE? (7)
|
Grammar: Present Perfect vs. Past simple; finished actions; mixed passive forms
Vocabulary: Skills and experience; reporting progress; vocational text
|
WHAT'S THAT EXACTLY (7)
|
Grammar: Punctuation and capitalization; reported speech; nouns
Vocabulary: Making corrections and improvements on written drafts; measurements and conversions; saying calculations, saying results and approximations
|
WHERE DOES IT GO? (8)
|
Grammar: Phrasal verbs; multi-part verbs
Vocabulary: Getting organized, describing location; direction expressions: heads north, veers to the left, runs parallel to, goes between, etc.
|
TO BE PRECISE (6)
|
Grammar: relative clauses
Vocabulary: writing style-creating a warm, professional tone; text abbreviations-short words for emails and messages; identifying parts; engine parts vocabulary
|
WHAT'S GONE WRONG? (7)
|
Grammar: Perfect Tenses: Present, Past and Future Perfect
Vocabulary: Organizing schedules, faults and hazards, warnings, speculating expressions: may affect; could have been caused by, might result in, etc; vocational text
|
WHAT ARE THE CHANCES (7)
|
Grammar: Should and be supposed to; shouldn't have done
Vocabulary: Security, discussing risks, likelihood expressions: more/less likely, there's no chance… What are the odds…? Etc.
|
Predmet: : engleski jezik
|
|||
Cilj predmeta: sticanje, proširivanje i produbljivanje znanja i umeća u svim jezičkim aktivnostima, upoznavanje kulturnog nasleđa stvorenog na tom stranom jeziku i osposobljavanje za dalje obrazovanje i samoobrazovanje |
|||
Polazna osnova: Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik br. 4 iz 1991. godine, strana 53, 54 i 55 |
|||
Preporučena literatura: Tech Talk pre-intermediate student's book and workbook, stručni tekstovi (izdavač Zavod za udžbenike)
|
|||
Razred: DRUGI |
nedeljni fond časova: 2 |
godišnji fond časova: 74 |
|
Nastavne teme / Fond časova po temama |
Sadržaji po temama |
WATCH OUT (7)
|
Grammar: Present Tenses, warning expressions, making suggestions
Vocabulary: warning signs, label vocabulary, security tests, vocational text
|
OUT AND ABOUT (7)
|
Grammar: Prepositions of direction: over, through, along etc.; checking understanding
Vocabulary: Directions expressions, words and phrases for traveling, abbreviations
|
TELL ME ABOUT IT (6) |
Grammar: Countable and uncountable nouns, plural of nouns; expressing depth and height Vocabulary: Dimensions, describing quantities, vocational text
|
WHAT’S THE SCHEDULE? (9)
|
Grammar: by and until; the gerund, making arrangements
Vocabulary: Schedules and time estimates; emails-openings, closings and common expressions
|
WHAT’S THE SYSTEM? (8)
|
Grammar: Word families: distribute, distributor, distribution; word formation; sequencers, two-part verbs
Vocabulary: Word partnerships: outsource, in-house, just-in-time, supply chain, etc.; processing verbs: draining, crushing, shredding, sorting, etc; vocational text |
DOES IT FIT? (6)
|
Grammar: Past tenses; expressing future, prepositions of place
Vocabulary: terminology related to the machine parts: rim, slot, beam, base, platform, etc; location vocabulary: sticks out, fits around, fits into, screws into, leads to etc.
|
WHICH IS BETTER? (6)
|
Grammar: Comparison of adjectives and adverbs; Conditional sentences
Vocabulary: Automation and robots; time, quality and cost issues, vocational text
|
IT’S PROGRESS (8)
|
Grammar: Past passive; wh-questions; the Present perfect and the past simple
Vocabulary: inventors and inventions, job status reports, vocational text
|
WHAT’S IT MADE OF? (8)
|
Grammar: Adjectives describing materials; modal verbs can and be able to, degrees of certainty-maybe, perhaps, probably, etc Vocabulary: Materials: steel, leather, rubber; material properties: artificial, ductile, durable, brittle, etc; nanotechnology
|
HOW COME? (9)
|
Grammar: Cause and effect; active and passive voice
Vocabulary: Explaining laws of nature; equipment, instructions, and procedures |
Predmet: : engleski jezik
|
|||
Cilj predmeta: sticanje, proširivanje i produbljivanje znanja i umeća u svim jezičkim aktivnostima, upoznavanje kulturnog nasleđa stvorenog na tom stranom jeziku i osposobljavanje za dalje obrazovanje i samoobrazovanje |
|||
Polazna osnova: Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik br. 4 iz 1991. godine, strana 53, 54 i 55 |
|||
Preporučena literatura: Tech Talk pre-intermediate student's book and workbook, stručni tekstovi (izdavač Zavod za udžbenike)
|
|||
Razred: DRUGI |
nedeljni fond časova: 2 |
godišnji fond časova: 74 |
|
Predmet: : engleski jezik
|
|||
Cilj predmeta: sticanje, proširivanje i produbljivanje znanja i umeća u svim jezičkim aktivnostima, upoznavanje kulturnog nasleđa stvorenog na tom stranom jeziku i osposobljavanje za dalje obrazovanje i samoobrazovanje |
|||
Polazna osnova: Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik br. 4 iz 1991. godine, strana 53, 54 i 55 |
|||
Preporučena literatura: Tech Talk Intermediate student's book and workbook, stručni tekstovi (izdavač Zavod za udžbenike)
|
|||
Razred: TREĆI |
nedeljni fond časova: 2 |
godišnji fond časova: 74 |
|
Nastavne teme / Fond časova po temama |
Sadržaji po temama |
JOBS (7)
|
Grammar: Present Simple vs Present Continuous; Present Perfect
Vocabulary: emails -openings and closings, common email expressions, vocational text
|
TELL ME ABOUT IT (7)
|
Grammar: Question forms; revision of tenses
Vocabulary: Features and benefits, technical vs persuasive description |
WHAT'S NEXT? (7) |
Grammar: Relative clauses; sequencers, giving reasons: otherwise, or else
Vocabulary: Giving instructions, mechanisms, machine part vocabulary, vocational text
|
HOW'S IT DONE? (10)
|
Grammar: Active vs passive, present and passive forms; explaining effects- It was so… (adjective)
Vocabulary: Describing fixes, explaining processes, repair vocabulary
|
WHERE ARE YOU? (8)
|
Grammar: Quantifiers: much, many, a lot of, too many, plenty of, several, both, all, loads of, a couple of; (a) little vs. (a) few
Vocabulary: Greetings and farewells, requests, apologies, offers, and thanks, welcoming visitors, tracking, vocational text
|
LOOKING AHEAD (10)
|
Grammar: The first conditional-if, unless, in case; making comparisons; intensifiers
Vocabulary: Planning, comparing two or more things, vocational vocabulary
|
CAN YOU EXPLAIN (8)
|
Grammar: Modal verbs: can/can't/must/mustn't/have to/ don't have to/ should/ shouldn't/ ought to/ is, are(not) allowed to; mustn't vs. don't have to
Vocabulary: Rules and regulations, equipment documentation, locating information in a manual, noun phrases, vocational text |
TAKE CARE (8)
|
Grammar: Past simple vs. past continuous; negative prefixes: un, in, dis, etc; word formation
Vocabulary: Cause and results, cause and effect verbs: lead to, result in, etc; reporting accidents, vocational text
|
LET'S IMAGINE (9)
|
Grammar: First and second conditionals, mixed conditionals, reported speech, modal verbs-would and could
Vocabulary: Material properties vocabulary, inventions, vocational texts
|
Predmet: : engleski jezik
|
|||
Cilj predmeta: sticanje, proširivanje i produbljivanje znanja i umeća u svim jezičkim aktivnostima, upoznavanje kulturnog nasleđa stvorenog na tom stranom jeziku i osposobljavanje za dalje obrazovanje i samoobrazovanje |
|||
Polazna osnova: Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik br. 4 iz 1991. godine, strana 53, 54 i 55 |
|||
Preporučena literatura: Tech Talk pre-intermediate student's book and workbook, stručni tekstovi (izdavač Zavod za udžbenike)
|
|||
Razred: PRVI |
nedeljni fond časova: 2 |
godišnji fond časova: 74 |
|
Nastavne teme / Fond časova po temama |
Sadržaji po temama |
WHAT’S THE JOB? (6)
IS THAT CORRECT? (5)
WHAT ARE THE NUMBERS? (7) |
Grammar: Present Simple, Do you… questions; requests and offers: Could/Can you..? Do you want me to..?
Vocabulary: Job and work vocabulary; verb-noun collocations; greetings and farewells
Grammar: Reporting defects: It doesn't have/fit… The… is/ are missing ;There are no/too many…
Vocabulary: The English alphabet, email addresses and urls; metric/imperial conversions and abbreviations; decimal numbers; prepositions
Grammar: will and won't; countable and uncountable nouns; comparative and superlative adjectives
Vocabulary: Estimating quantities; specifications for vehicles
|
HOW DOES IT WORK? (8)
WHAT HAPPENED? (5)
|
Grammar: Possibilities: can and enable; Purpose: for-ing ; if/when x happens, y happens; x makes y happen
Vocabulary: Control verbs: rotate, increase, turn, move, open, cut, connect; machine parts vocabulary: pulley, cam, spring etc.; check and control
Grammar: Past Simple Tense: regular and irregular verbs, -ed pronunciation
Vocabulary: Performance indicators, terminology related to productivity, emissions, energy consumption, etc |
CAN YOU FIX IT? (8)
I NEED SOME INFORMATION (5)
WHAT SHOULD WE DO? (7)
TAKE CARE (9)
WHAT’S IT LIKE? (5)
HOW DO YOU DO IT? (9) |
Grammar: Present Perfect Tense; Present Continuous Tense; Troubleshooting questions: Is it plugged in/ switched on, etc? Have you checked the…? How soon can you get here?; Have you tried -ing?
Vocabulary: Malfunction adjectives: flat, stiff, burnt out, etc; Repair verbs: reset, replace, recharge, etc.
Grammar: Wh-questions; What and How questions, Time prepositions, Numbers
Vocabulary: Numbers-large numbers, fractions, years, money; notices and advertisements, metrics of a construction project
Grammar: modal verbs-must, have to , need, don't have to and mustn't; identifying faults; needs doing
Vocabulary: parts and components, malfunction adjectives, vocational text
Grammar: modal verbs-should, shouldn’t, could; adjectives and adverbs-tight, tightly
Vocabulary: Hazards and safety precautions, instructions and procedures
Grammar: Describing shape, pronunciation: triangle, triangular; defining by class, color, size etc.
Vocabulary: Shapes, equipment vocabulary: device, tool, machine, appliance, etc.
Grammar: Present Passive; two- part instructions: Do y by doing x, do x before doing y, do x in order to do y
Vocabulary: test procedures, description of inventions, vocational text |